2010-05-17

Crumb (1994)


Jag kan inte bestämma mig om Robert Crumb och hans nära och kära äcklar mig eller fascinerar mig. Jo, jag är nog mer fascinerad. Det här är en dokumentär som har följt efter mig, från den ena kvarters-videobutiken till den andra. Ett konvolut som jag har sett i flera år när jag har bläddrat i hyllorna men aldrig har jag ens funderat över att hyra den över ett dygn.

Det är nog ingen hemlighet att jag har fastnat i något sorts dokumentärträsk det senaste och inte hjälpte det att min vän Michael tipsade mig om den här bloggen. Det är mycket nu asså.

Hur som helst, har du precis som mig missat att se dokumentären om den perverterade serietecknaren Robert Crumb i alla år har nu något att se fram emot.
Jag kan inte hjälpa att tänka på rollfiguren Seymour spelad av favoriten Steve Buscemi ifrån Ghost World från 2001. Fast Crumb är mer av en perverterad savant.

Läs mer om filmen här.



Inga kommentarer: