2010-12-07

album 2010, dark time sunshine - vessel


Vessel hade kunnat ligga på toppen för årets albumlista. Men att klämma in hela 16 spår på ett album tycker jag är lite överdrivet. På ett mixtape är det ok men ett studioalbum får gärna innehålla max 12 spår eller nåt sånt. Så tycker jag och det är jag som bestämmer i min värld.
Sen så hjälper det ju inte att ena halvan består av Cape Cowen (Onry Ozzborn) för han är en ganska begränsad mc. Men det här låter ju inte alls positivt, hur kan jag ens nämna det här projektet? Jo, Zavala. Andra halvan av Dark Time Sunshine. Otroligt snyggt producerat album och jag önskar att det var ett instrumentalt projekt. Eller med nån annan mc. Då hade det hamnat på topp 3 kan jag tänka.
Zavala är lätt en av mina favoritproducenter för i år. En ny el-p typ. Fast inte lika pretentiös.

1 kommentar:

michael sa...

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Skivan har funnits med i huvudet större delen av året, men topp 10 klarar den inte av att ta sig in på. Hade jag gjort en topp 20 hade den nog varit med dock.
Ja, Onry har aldrig varit överdrivet spännande