2010-11-19

Pigeon John - ...Is Clueless (2001)


Det här var ett klassiskt grisen i säcken-köp för mig. Den fick följa med en order ifrån Sandbox Automatic med ett gäng andra skivor. Jag hade i och för sig hört Sealed Fate innan ifrån Jizzm's Show Respect Here men jag kunde aldrig då ana att Pigeon John skulle betyda så mycket för mig typ ett år senare eller vad det nu var. Att Pigeon John är kristen och gör väldigt barnvänlig musik rör mig inte så mycket. Det är mycket charmiga och personliga texter tillsammans med ganska trallvänlig och catchy musik. Inte konstigt att han blev ganska stor lite senare i karriären med det konceptet, tråkigt dock att det bara blev två soloalbum och Brainwash Projects tillsammans med B-Twice från LA Symphony som höll måttet. En aning radiovänligt blev det de senaste åren. Synd.


Inga kommentarer: