2010-11-07

trailer park bench people.


Så senaste nytt är väl att jag har lämnat Irland och flyttat tillbaka till Sverige. Anledning? Brist på försörjning. Inte för att jag tror det är lätt att få jobb i Sverige heller men här har jag i alla fall ett socialt stöd att tillgå om så behövs. Är jag då nöjd med att komma tillbaka till en stad som Göteborg ett mörkt och jävligt november? Nej verkligen inte.
Så vad gör man då när man varken har några pengar, egen bostad eller ett socialt liv? Man lyssnar på musik och tittar på nedladdade tv-serier. Eller än så länge handlar det bara om en serie om jag skall vara noggrann.

Det här kommer ju inte att fungera i längden, det kan till och med en lat jävel som mig förstå så därför hade jag tänkt att dra igång någon typ av klubbverksamhet igen(!), klubb kanske är fel ordval för det påtänkta stället fungerar nog mer som ett kafé/bar/vernissage-häng om jag har förstått det hela rätt.. Inga pengar inblandade, bara stulen musik skall spelas och någon gång blir det även livemusik. Kanske.
Nu skulle man ju vilja tro att det här var är min idé. Det är det inte utan jag har blivit tillfrågad att hjälpa till med att spela "skivor". Men för mig är det i alla fall ett projekt att se fram emot i dessa mindre roliga tider.
Kommer naturligtvis återkomma med mer info när det blir aktuellt.

Förutom detta så hade jag då tänkt att skaffa mig ett lagom roligt och givande jobb, bostad/rum/lägenhet/hus/slott/tält eller ja varför inte ett mobilt hem.

Tills dess så får jag fortsätta med att lyssna på Otem Rellik och titta på Breaking Bad.


2 kommentarer:

michael sa...

Du och Cissi eller?
Varför just bara stulen musik? Är inte det ett onödigt koncept i dagens läge?

eatmyears sa...

Haha, det kanske inte är konceptet utan jag menade mer att det blir simpelt mp3 dj:ande. Jepp, Cissi och Mattias på nåt hörn tror jag med. Vi har inte pratat så ingående om det än.