2010-11-09

Antipop Consortium - Tragic Epilogue (2000)


Det här var egentligen inte det första albumet som jag hade tänkt ta upp. Det visade sig att det för mig självklara förstavalet släpptes redan 1999. Så det sket sig lite där. Synd för det var ett album som öppnade mina ögon och förde in mig i en helt ny inriktning.
Men nog om det, vi hoppar till nästa album i listan i stället.

Tragic Epilogue släpptes tidigt år 2000 på 75 Ark. Jag lyssnade väldigt mycket på det under hela decenniets första hälft.
Det lät inte som nåt annat från den tiden och jag skulle nog vilja påstå att det fortfarande känns väldigt nyskapande och intressant. Antipop Consortium blev aldrig riktigt accepterade av fansen till undergroundrap men däremot så funkade det bättre hos den något mer mogna och innovativa publiken i Europa. Warp Records signade senare Antipop till sin label.


Inga kommentarer: