2010-11-10

Viktor Sjöberg - Audio Architecture (2000)


Nästa skiva att nämna från det här årtiondet är Audio Architecture, det är av starkt personliga skäl då Viktor är/var en mycket god vän till mig. Vi umgicks mycket under inspelningsperioden så jag minns mycket väl när ett nystartat litet Holländskt skivbolag ville släppa Viktors musik. Hur stort det kändes då.
Utan att gå in på för mycket detaljer så kan jag säga att det är sjukt många arbetstimmar bakom det här albumet, alla samplingar och hur dom bearbetades. Grymt imponerad av resultatet.
Viktors musik var en stor inspirationskälla för mig, inte bara hans egna produktioner utan även hans privata samling.
En kul grej är att jag faktiskt är med på ett hörn på den här skivan, för dig med nyfiken natur kan läsa mer om det här.

Hur som helst, klicka här så kan du lyssna på nästan hela albumet helt gratis, lite som Spotify fast mer street.

3 kommentarer:

michael sa...

Just ja! Det var den plattan jag hittade på Andra Långgatans Skivhandel för nåt år sedan eller nåt. Måste erkänna att jag inte har lyssnat igenom hela än... Men I will! :)

Anonym sa...

Borde inte den här listan kommit förra året? Nu är vi ju ett år in i det nya decenniet redan.
Fast det är kul läsning så jag ska inte gnälla.

eatmyears sa...

@anonym: Jo, det har du rätt i men jag blev inspirerad av en annan vän som också var ett år försenad. Jag reagerade först men tänkte att det inte spelar så stor roll. Det jobbigaste nu är att jag är mer sugen på att plocka skivor från 90-talet men det får bli senare nån gång isf.